september 19, 2024

Tourism News

Tourism News : Din guide till att resa världen runt och inspirera dig.

China News Network Review: Låt inte mobbningens utbildning "förstöra" människor outtröttligt

2 min read
China News Service, Beijing, 8 maj (Shao Meng) låt pojken krossa sin egen hand, använda linjalen för att spela handen och installera
China News Service, Beijing, 8 maj (Shao Meng) låt pojken krossa sin egen hand, använda linjalen för att spela handen och installera övervakning i sitt rum; Hennes ”den ytliga” naiva ”… Nyligen har flera videor som släppts av det sociala mediekontot” Zhao Juying Family Education ”orsakat kontroverser, och netizens ifrågasätts som mobbning.I detta avseende sade den lokala utbildningsbyrån att han skulle ingripa i utredningen.
Zhao Juying bad pojken att bryta handen.Fotokälla: Skärmdump av Zhao Juying Social Media -konto
Zhao Juying påstod att vara en senior familjeutbildningsexpert på 33 år. Han turnerade mer än 1 000 tal.Den till synes bländande CV har väckt många föräldrarnas uppmärksamhet.Men med undantag för hennes pensionerade grundskolelärares identitet har bekräftats av den lokala utbildningsbyrån, har andra förpackningar utsatts för många tvivel.
Oavsett om hennes CV är sant och tittar på de utbildningsbegrepp och metoder som hon visade i videon av sina hembesök ensam, är det inte känt som en utbildningsexpert.Oavsett om det helt enkelt och oförskämt träffar, krossar, kastar, installerar övervakning och andra beteenden, eller ”för att tjäna familjen”, ”hela livet är över”, ”Ingen straffutbildning är ofullständig utbildning” och andra skrämmande anmärkningar, de använder de Obligatoriskt innebär att undertrycka och tama studenter, även om det kan ha en kortvarig effekt, kommer oundvikligen att lägga dolda faror för den långsiktiga utvecklingen av barn.
Vad som är mer värt att tänka är varför sådana ”experter” som ignorerar deras barns värdighet och integritet och utbildningsbegrepp fortfarande respekteras av vissa föräldrar, och de poserar fortfarande efter kontroversen?Anledningen till att det finns en marknad är att vissa föräldrar är angelägna om att förbättra sina barns prestationer. en framgångsrik och professionell bild och de utbildningsbegrepp som förvärrar föräldrarnas ångest och utgångsfel genom ord.
Familjeutbildning är viktig för tillväxten av en person.Sann utbildning bör baseras på jämlikhet, respekt och kommunikation.
Låt inte mobbningens utbildning ”förstöra” människor outtröttligt. utbildningsbegrepp, och låt pseudo -experterna visas den ursprungliga formen.Dessutom bör föräldrar som respekterar Zhao Juying’s ”utbildningsexperter” också vakna.(över)
Rapport/feedback